Over 80 år med kompetanse i Barnevognhuset og Blizzz

Tips og råd
– Hadde du spurt meg om hva den største endringen i bransjen de siste 30 årene er, så ville jeg uten tvil sagt at utvalget, spesielt av vogner og bilstoler, har vokst enormt, sier Tove Heesbråten fra kontorstolen i Barnevognhuset.
– Fra starten av 2000-tallet ble trehjulsvogner stadig mer populære, samtidig som fargevalgene utvidet seg betydelig. Så har hovedfokuset for bilstol-leverandørene flyttet seg mot forbedret sikkerhet, legger kollega Katrine Lutro til og forklarer at sistnevnte innebærer et mye større fokus på bakovervendte bilstoler og Isofix-systemet.
Sammen med Monica Gåsland, forteller de at Isofix bruker to integrerte festepunkter i baksetet, noe som forenkler og sikrer monteringen av bilstolen.
Over 80 år i bransjen
Imidlertid møter vi disse damene for å snakke om mye mer enn produktene de tilbyr. For her, hjertet av Oslo, nærmere bestemt Ullevålsveien 7 i St. Hanshaugen, sitter vi nemlig med noen av de mest kunnskapsrike og erfarne ekspertene i babyutstyrsbransjen.
Klokka har akkurat tikket over 10, og morgensolen - som strømmer inn og lyser opp de stilfulle lokalene - er et tydelig tegn på at senvinteren endelig har gjort sin entre. Det er en frisk duft av nyvasket gulv ved inngangen, og kvinnene er allerede i gang med å fylle på varer, selv om det fortsatt er rolig i butikken.
Samtidig er det heller ikke hvem som helst vi snakker med denne formiddagen: Med sine imponerende 30, 36 og 16 år i bransjen, utgjør henholdsvis Tove, Katrine og Monika en bemerkelsesverdig trio som innehar kunnskap og erfaring få i faghandelen kan matche.
–Vår langvarige erfaring i Barnevognhuset, med flere ansatte som har vært her i tiår, reflekterer det positive arbeidsmiljøet. I tillegg er bransjen i kontinuerlig innovasjon, noe som krever at vi jevnlig oppdaterer vår kunnskap om nye produkter. Dette er noe av det jeg liker best med denne jobben, understreker Tove med støtte fra Katrine og Monica.
Besteforeldre som kommer tilbake
Med lengst erfaring i butikken, deler Katrine sin glede over å se besteforeldre returnere til butikken med barn og barnebarn for å kjøpe babyutstyr, ofte 30 år etter deres første besøk.
– At de husker sitt første besøk - da de var nybakte foreldre - som så positivt at de kommer tilbake mange år senere med barnebarna, er et bevis på at mange føler seg trygge med arbeidet vi gjør her, sier Katrine og får støtte av Monica som forklarer at det å forstå kundenes behov og tilby produkter som passer deres livsstil er en essensiell del av jobben, noe som har bidratt til Barnevognhusets suksess over mange år.
– Selv om dagens kunder er godt informert om de ulike alternativene som finnes, er det fortsatt mange spørsmål som ikke kan besvares kun ved online søk. I vår butikk får kundene muligheten til å prøve utstyret selv og få en dypere forståelse av hvordan det passer inn i deres hverdag. Denne type veiledning og innsikt, som best oppnås gjennom samtaler med faghandelsarbeidere, er uvurderlig, utdyper Monica.
Personlig service stadig viktigere
Men til tross for deres spesialkompetanse, har den nye digitale hverdagen både gitt dem utfordringer og nye muligheter. Utfordringer fordi de daglig må overbevise kunder om verdien av å handle i en fysisk fagbutikk fremfor kun på nett. Med en overhengende fare for å kun bli et rent utstillingsvindu, føler de at den personlige servicen og den omfattende ekspertisen stadig blir viktigere.
–Hos oss får de et ansikt å forholde seg til, personlig service og umiddelbar hjelp. Vi ser verdien i å opplyse kundene om våre produkter og tjenester og overbevise dem om fordelene med å handle hos oss, sier Tove.
– Så må vi konstant holde oss oppdatert på bransjens utvikling og nye modeller. Det er alltid noe nytt å lære, og det bidrar til vår faglige vekst og evne til å yte god service. For oss handler det om å gi kundene en følelse av å bli sett og verdsatt, noe som gjør at de ønsker å komme tilbake til oss, avslutter hun.
–Vår styrke er vår ekspertise, noe som får kundene til å føle seg trygge på produktene de kjøper, sier de.
Lurt å huske på!
Tove, Katrine og Monica, som til daglig jobber i Barnevognhuset, har over 80 års erfaring i babyutstyrsbransjen. De vektlegger verdien av personlig service i en stadig skiftende faghandel som en viktig faktor for å lykkes i dagens marked.